16 Ekim 2011 Pazar

varolamamanın dayanılmaz öküzlüğü

Çok değil yarım saat evvel, içinde bulunduğum dolmuşun şöförü durduk yerde sinirlerimi ayağa kaldırdı. Dolmuş normal bir şekilde rotasında ilerken birden hızlandı ve beyaz bir arabanın önüne sağ şeridi kullanarak geçtikten sonra birden durdu ve dolmuş şöförü aşağıya atlayarak önüne geçtiği arabanın şöförüne doğru bağırarak ve el kola hareketleri yaparak ilerlemeye başladı. Buraya kadar herşey normal diye geçirdim içimden. Bir tane daha evrimini tamamlayamamış, varoluş mücadelesini bu tür durumlarda höt zöt yapmak, alttan almamak ve karşısındakine fiziksel ve psiolojik azami zararı verebilip kendisi ondan daha az zarar alabilmek zanneden yarı insan yarı hayvan mahlukatın iğrenç standart ritüeli daha başlıyor zannetmiştim ama bu seferki standartların da ötesindeydi.

varlık ve hiçlik (j.paul sartre)


 Şöförün ilerlediği arabada eşi ve arka koltukta 5-6 yaşlarında bir kızı olan orta yaşlı bir adam vardı ve adam başta şöförden gelen tepkilere insan gibi tepki verdi ama karşı taraftan herhangi bir insani yanıt alamadı. Dolmuş şöförü çıldırmış bir şekilde elini kolunu sallayarak, arabanın kapalı kapısını açmaya çalışarak ve küfürler yağdırarak hayvanlaşma yolunda emin adımlarla ilerlemekteydi. Dolmuştan inen bir kaç yolcu ve kaldırımdaki birkaç kişi adamı engellemeye ve durdurmaya çalıştı. Bu sırada arabadaki küçük kız ağlamaya başlayınca babası da artık dayanamayarak arabanın kapısını açıp bağırıp çağırmaya başladı. İşte bu aşamadan sonra çok garip bişey oldu. Sinirlenen dolmuş şöförü adamın da kendisi gibi davranmaya başladığını görünce bir an yüzünde bir memnuniyet ifadesi oluştu ve adama "bin alan arabana, bi de senle uğraşamam" diye bağırarak dolmuşa geri döndü ve aracı yeniden sürmeye başladı.

Şimdi bu noktadan sonrasında da ben oturduğum yerde resmen çileden çıktım. Be a.k'un çocuğu neyin peşindesin sen? Adamın yanında eşi ve çocuğu varken gösterdiğin davranış şekli nasıl bir patolojinin ya da o.çocukluğunun ürünüdür? Nasıl bir çocukluk yaşadın acaba? Evli ve çocuklu bir adam seni aracına alıp işkence ya da taciz mi etti de bu kadar tepkilisin? Ya da o adam trafikte sana nasıl bir saygısızlık yapmış olabilir ki g.tünü ellemişler ya da t.şşagını sıkmışlar gibi araçtan atlayarak ve habeş beygiri gibi koşarak araca sözlü ve fiziksel saldırıda bulundun?! Sinirimden okumakta olduğum penguen dergisini kıvırdım ve ineceğim yere kadar eşi ve çocuğu ile arabada oturan adamın yerine kendimi koyup güzide dolmuş şöförümüzü evire çevire ve küfrede küfrede dövdüğümü hayal ederek cadan dışarı baktım. Ama benimkisi varoluş mücadelesi değil tamamen hobi idi ve hayal da olsa her anından huzursuz bir zevk aldım. Ha bunu gerçekten hayata geçirse idim muhtemelen çok görkemli bir kavga yaşayıp dayak yiyebilirdim ama bunun için önce tersine bir evrim geçirmem gerekti...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder